Styrker Forus-samarbeidet

Aktørene bak samarbeidet på Forus intensiverer satsingen og får med en ny aktør på laget.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Det var i vår at eiendomsaktører med interesser på Forus tok initiativ til å samarbeide om merkevarebygging av området som et regionalt, nasjonalt og internasjonalt verdiskapningssenter.

Aktørene opplyser i en pressemelding onsdag at første planleggingsfase er gjennomført. Nå skal en kommunikasjonsstrategi settes ut i livet. Et langsiktig arbeid starter med å sette Forus og områdets betydning tydeligere på kartet. Dette vil ifølge pressemeldingen foregå fra dag til dag i et langsiktig perspektiv gjennom kanaler som web, sosiale medier, PR og markedsaktiviteter.

– Gjennom målrettet, langsiktig arbeid skal vi øke kjennskapen om hva Forus er og skal bli, sier talsmann Stein Racin Grødem i samarbeidet i pressemeldingen.

Økt kjennskap og en sterkere merkevare skal bidra til økt stolthet ved å drive virksomhet eller jobbe i Forus-området.

Parallelt med lanseringen har Tvedt-sentret meldt seg inn som deltaker nummer ti i Forus-samarbeidet. Tvedt-senteret har én eiendom sentralt i Lagerveien, en eiendom rett ved E39 og som er på 50 mål og bebygd med 50 000 kvadratmeter. Handelsarealene utgjør ca. 40 000 kvadratmeter og rommer blant annet 28 butikker.

– Tvedt-senteret er en betydelig eiendomsaktør og utgjør en viktig del av handels- og servicetilbudet på Forus. Vi er derfor glade for å få dem med som deltaker i samarbeidet, sier Stein Racin Grødem.

De ti samarbeidspartnerne representerer samlet ca. 1 million kvadratmeter med eksisterende og planlagte bygg på Forus. Foruten Tvedt-senteret består samarbeidet blant andre av Tjelta, Norwegian Property, NCC Property Development og Forus Næringspark.

Powered by Labrador CMS