COMEBACK: Ole Henrik Golf har fått med den tidligere Orbit-sjefen Jørgen Christoffer Flaa på relanseringen av Orbit Technology.

Proptech-selskapet Orbit relanseres

Etter å ha kjøpt det fallerte proptech-selskapet Orbit Technology AS mot slutten av fjoråret, relanserer Ole Henrik Golf selskapet.

– Jeg var en av de første kundene i 2021 og har vært en ekstremt fornøyd bruker av appen. Da muligheten oppsto for å kjøpe Orbit, var det en no-brainer for meg. Vi har en klar strategi for hvordan vi skal gjøre ting annerledes og skalere Orbit på en langt enklere måte, sier Ole Henrik Golf.

Orbit skulle revolusjonere eiendomsmarkedet ved å snu tomme kontorarealer til rimelige arbeidsstasjoner som var tilgjengelig for alle, forbedre måten bedrifter håndterer tilgang, forbedre leietakernes opplevelse av produktet og forenkle komplekse prosesser gjennom innovativ teknologi. Men etter store tap ble virksomheten, som var eid av blant annet proptech-fondet Alligate, innstilt.

Ole Henrik Golf forteller at arbeidet med Orbit 2.0 nå er i full gang, og han har fått med seg tidligere nøkkelpersoner til relanseringen.

Jørgen Christoffer Flaa trakk seg fra sin lederrolle sommeren 2023 for å flytte til Vietnam. Han er nå hyret inn som konsulent for Orbit fra Hanoi.

– Jeg er utrolig takknemlig for å kunne bidra til utviklingen av Orbit 2.0. Selskapet har redusert kostnadene med 95 prosent, noe som gir oss muligheten til å tenke langsiktig og bygge selskapet stein for stein, sier Flaa.

I tillegg har Ole Henrik Golf fått med seg utvikleren Henrik Klev, som har hatt hovedansvaret for å få opp den tekniske løsningen på nytt. Henrik er ansatt i konsulentselskapet Embriq til daglig, men er en av nøkkelpersonene bak relanseringen av Orbit.

– Orbit består av en utrolig kul sammensetning av moderne arkitektur og robuste, velprøvde teknologier. Produktet har et meget godt fundament for videre utvikling. Nå jobber vi med å gjøre softwaren så kraftig og skalerbar som overhodet mulig," sier Henrik Klev

Ole Henrik Golf ser et enormt potensial i å samle og promotere bookbare møterom, kontorplasser, konferanserom og andre arbeidsrelaterte rom på én plattform, både for intern og ekstern bruk.

Orbit vil nå kun fokusere på softwaren som tilgjengeliggjør booking og betaling av kontorfasiliteter, og vil derfor ikke videreføre integrasjoner mot aksessystemer. Den tidligere hardware-delen av Orbits leveranse var kostnadsdrivende og tidkrevende å selge. Orbit-appen er allerede operativ i App Store, og prosessen med å onboarde både eksisterende og nye kunder er i gang.

Powered by Labrador CMS