KRAFTIG OPPGRADERING: Rundt 100 millioner er prislappen på oppgraderingen av Galleriet i Bergen. (Foto: Galleriet)
Sikter mot milliardomsetning
Galleriet i Bergen har 30-årsjubileum i år – og feirer seg selv med oppgraderinger for 100 millioner kroner.
Med sentral beliggenhet midt i Bergen sentrum, jobber kjøpesenteret Galleriet for øyeblikket med å forsterke sin posisjon som byens møtested. Senteret vil i fremtiden i større grad tilby sunne matkonsepter både i form av «grab and go», og sitt ned og nyt-konsepter, også på kveldstid.
Søndagsåpne serveringskonsepter kombinert med et restauranthjørne over tre etasjer, samt med ny inngang mot fisketorget, skal gjøre sitt for at senteret skal få inn flere besøkende.
LES OGSÅ: Thon i mål med økt shoppingareal for sunnmøringene
– Solide grep
– Vi tar solide grep for å bli enda mer attraktive for byens befolkning. Vi oppgraderer hele senteret for å skape et mer tidsriktig senter, sier Hågen Solheim, senterleder i Galleriet.
– Vi skal skape enda bedre opplevelser for byens befolkning og vi satser på nye konsepter innen servering, både lokale og nasjonale konsepter, sier han.
Nye rulletrapper er på plass og disse kles for øyeblikket i treverk, videre blir det materialer som tre og skifer på overflater, med innslag av grønne planter og trær. Det blir dypere og mørkere farger og effektfull lyssetting.
LES OGSÅ: Mindre retailskepsis i Norge
Skal passere 1 milliard i 2020
Målet er å skape en bedre og lunere atmosfære – og høyere omsetning. Ifølge senterlederen legger man opp til å passere 1 milliard kroner i omsetning i løpet av 2020.
– Vi gleder oss stort til det ferdige resultatet og ser frem til å feire Galleriets 30 års-jubileum. Senteret skal være klart til nattåpent den 1. november, sier Solheim.
Han legger til at det er ekstra hyggelig at senteret har hatt full drift og omsetningsvekst selv med heftige byggearbeider.
Galleriet er eid av DNB Liv og forvaltes av DNB Næringseiendom.