GOD AVSLUTNING PÅ 2024: Ole Christian Mork, daglig leder for SNØ, gleder seg over gode tall i november og desember i fjor.
Foto: Katrine Lunke
Opptur for skihallen SNØ
Fem år etter at SNØ åpnet på Lørenskog, begynner det å løsne for skihallen som har slitt tungt siden oppstarten.
2024 ble avsluttet med en skikkelig opptur
for den innendørs skihallen som åpnet i januar i 2020, akkurat da Covid spredte
seg over hele verden. I desember hadde hallen rekordbesøk, noe som resulterte i
økte inntekter. Totalt var 65 000 betalende besøkende innom SNØ i fjor.
– 2024 var som et friskt lag med
puddersnø, som ga oss alle en utrolig god følelse. Antall besøkende økte
betydelig, samtidig som flere positive tilbud og aktiviteter kom på plass. Det
har også gitt økte inntekter, sier Ole Christian Mork, daglig leder for SNØ.
I dag feirer SNØ sine første fem år, med
bursdagskake og rabatter på skikort og skiutleie. Feiringen fortsetter gjennom
helgen, med en rekke tilbud og aktiviteter.
Det
var særlig slutten på fjoråret som hadde de gode besøkstallene. I november og
desember var økningen på henholdsvis 40 og 80 prosent sammenlignet med i 2023.
– Dette er en god miks av klubber som
trener her til enkeltpersoner, venner og familier som vil ha en annerledes
opplevelse. I fjor trente hele 12 000 alpinister på flere nivåer her, og
skihallen var også arena for ti internasjonale alpinkonkurranser, forteller
SNØ-sjefen.
Totalt var det gjester fra 35 ulike
nasjoner i løpet av året.
– Vi har gjester fra hele verden, alt fra
USA til Japan. Flere av gjestene bor på Thon-hotellet rett ved siden av, mens
andre finner veien til SNØ på egen hånd. Det er utrolig moro å se de
forskjellige opplevelsene utlendinger har i skihallen. Noen kommer hit fordi de
har mye erfaring og vil trene innendørs mens andre opplever snø for første
gang. Da er entusiasmen på topp, sier Mork.
Totalt arrangerte rundt hundre
forskjellige bedrifter eventer hos SNØ, med og uten ski på beina.
– Stadig flere har oppdaget SNØ som et bra
sted for å samles, både i forbindelser med lanseringer eller for å gjøre noe
morsomt sammen med de ansatte. I løpet av året har både bilmerker fått
promotert sine vintervennlige modeller og klesmerke vist frem vinterkolleksjonene
sine. I fjor fikk vi også på plass et samarbeid med mesterkokken Stian Flor,
slik at hans restaurant PAASNØ kan tilbyd god mat til både eventer og andre
gjester. Vi har også en isbar inne i hallen, hvor det er veldig populært å
samles, sier SNØ-sjefen.
SNØ er en viktig del av Snøbyen, som har
til sammen over 100.000 kvadratmeter bygningsmasse (SNØ utgjør 36.000 kvadratmeter)
og over 50.000 kvadratmeter under utvikling. Snøbyen leier ut lager, hotell,
forretningslokaler og til ulike idrettslag