Tor Rønhovde
NY. TOPPJOBB: Tor Rønhovde har vært konsernsjef i 4Service. Etter at selskapet nå er blitt kjøpt opp av Compass Group, inntar han CEO-stillingen i Compass Group Norge.

Tor Rønhovde blir toppsjef i Compass Group etter oppkjøpet

Etter at 4Service ble kjøpt opp av Compass Group, er det nå klart at 4Service-sjefen Tor Rønhovde blir CEO i det fusjonerte selskapet.

Publisert Sist oppdatert

I januar ga Konkurransetilsynet klarsignal for Compss Groups oppkjøp av konkurrenten 4Service. Nå er konsernledelsen klar, og Tor Rønhovde er utnevnt som det fusjonerte selskapets nye toppsjef.

– Tor Rønhovde er en sterk og inspirerende leder med en imponerende bakgrunn. Han har vist evnen til å bygge team, skape resultater og sikre langsiktig utvikling. Jeg er overbevist om at han vil lede Compass Group Norge inn i en ny fase på det nordiske markedet, preget av vekst og innovasjon, sier Zanne Burø, Managing Director i Compass Group Northern Europe.

Kjøpet av 4Service gjør Compass Group Norge til en gigant og markedsleder innenfor mat- og servicetjenester. Det sammenslåtte får 9.700 ansatte over hele landet, og en bred portefølje som dekker alt fra bedriftskantiner og facility tjenester til innkvartering og rengjøringstjenester.

– Jeg gleder meg stort til å lede Compass Group Norge på denne spennende reisen! Sammen med våre ansatte skal vi bygge videre på de sterke kulturene fra begge selskapene, samtidig som vi utnytter styrken i vår kombinerte kompetanse, verdier og innovasjonsevne. Vår ambisjon er klar: Å være bransjens ledende aktør og levere

tjenester til kundene som driver markedet fremover, sier Tor Rønhovde, CEO for Compass Group Norge.

Tor Rønhovde har en omfattende ledererfaring innen service- og fasilitetsbransjen, sist som CEO for 4Service. I 11 år har han spilt en sentral rolle i selskapets vekst og utvikling. Rønhovde har tidligere lederstillinger hatt i en rekke selskaper hvor den røde tråden har vært innovasjon, kulturbygging og operasjonell effektivitet.

Konsernledelsen teller totalt ti personer og inkluderer ledere med omfattende erfaring

fra både Compass Group og 4Service. Organiseringen av det nye selskapet er nå også etablert, med tre definerte sektorer og alle nødvendige stab- og støttefunksjoner.

Powered by Labrador CMS