NY. TOPPJOBB: Tor Rønhovde har vært konsernsjef i 4Service. Etter at selskapet nå er blitt kjøpt opp av Compass Group, inntar han CEO-stillingen i Compass Group Norge.
Tor Rønhovde blir toppsjef i Compass Group etter oppkjøpet
Etter at 4Service ble kjøpt opp av Compass Group, er det nå klart at 4Service-sjefen Tor Rønhovde blir CEO i det fusjonerte selskapet.
I januar ga Konkurransetilsynet klarsignal
for Compss Groups oppkjøp av konkurrenten 4Service. Nå er konsernledelsen klar,
og Tor Rønhovde er utnevnt som det fusjonerte selskapets nye toppsjef.
– Tor Rønhovde er en sterk og inspirerende
leder med en imponerende bakgrunn. Han har vist evnen til å bygge team, skape
resultater og sikre langsiktig utvikling. Jeg er overbevist om at han vil lede
Compass Group Norge inn i en ny fase på det nordiske markedet, preget av vekst
og innovasjon, sier Zanne Burø, Managing Director i Compass Group Northern
Europe.
Kjøpet av 4Service gjør Compass Group
Norge til en gigant og markedsleder innenfor mat- og servicetjenester. Det
sammenslåtte får 9.700 ansatte over hele landet, og en bred portefølje som
dekker alt fra bedriftskantiner og facility tjenester til innkvartering og
rengjøringstjenester.
– Jeg gleder meg stort til å lede Compass
Group Norge på denne spennende reisen! Sammen med våre ansatte skal vi bygge
videre på de sterke kulturene fra begge selskapene, samtidig som vi utnytter
styrken i vår kombinerte kompetanse, verdier og innovasjonsevne. Vår ambisjon
er klar: Å være bransjens ledende aktør og levere
tjenester til kundene som driver markedet
fremover, sier Tor Rønhovde, CEO for Compass Group Norge.
Tor Rønhovde har en omfattende
ledererfaring innen service- og fasilitetsbransjen, sist som CEO for 4Service. I
11 år har han spilt en sentral rolle i selskapets vekst og utvikling. Rønhovde
har tidligere lederstillinger hatt i en rekke selskaper hvor den røde tråden
har vært innovasjon, kulturbygging og operasjonell effektivitet.
Konsernledelsen teller totalt ti personer
og inkluderer ledere med omfattende erfaring
fra både Compass Group og 4Service.
Organiseringen av det nye selskapet er nå også etablert, med tre definerte
sektorer og alle nødvendige stab- og støttefunksjoner.