SAMLER AKTØRENE: Under Proptech Summit presenterte markedssjef Frode Aardal Life@Work, en tjenesteplattform som samler kontorbrukere, gårdeier, driftere, forvaltere og leverandører av tjenester.

Tjenesteplattform tar i bruk KI

Life@Work introduserer satsing på kunstig intelligens til sin plattform.

Publisert

LifeatWork AS har utviklet tjenesteplattformen Life@Work, som skal knytte brukerne av et bygg sammen med drift og forvaltning, gårdeier og eksterne tjenester. Appen tilpasses den enkelte brukers hverdag og viser hvilke avtaler, arrangementer og andre aktiviteter som er forestående. Den brukes til å booke møterom, bestille mat, kontakte drift, åpne dører, lese artikler, svare på arrangementer og alt annet som rører seg i den enkeltes arbeidshverdag.

Under sist ukes Proptech Summit introduserte salg- og markedsjef Frode Aardal selskapets nye satsing på kunstig intelligens (KI). Han presenterte deres nye løsning for å generere innholdsartikler ved hjelp av KI direkte i plattformen.

– Det vi først gjør, er å lære opp motoren med viktig informasjon om gårdeiere og byggene som løsningen dekker. Dette kan inkludere verdibudskap, informasjon om bygg, møterom og fasiliteter, samarbeidspartnere, og så videre. Deretter kan vi be KI-løsningen om å generere en artikkel basert på denne presise informasjonen, sier Frode Aardal.

Han viste frem et eksempel hvor han skulle invitere alle i Bygg A til vafler førstkommende fredag i kantinen i Bygg B og gi en veibeskrivelse. I samme slengen skulle KI også fortelle litt om vafler.

Svaret han fikk fra plattformen var en hyggelig invitasjon, med en veibeskrivelse og en liten "facts om vafler".

– Neste steg for oss, er å utvikle en KI-basert chatfunksjon der leietakere kan spørre om hva som helst angående byggene de holder til i. Vi laster inn all viktig informasjon om bygg og fasiliteter, og løsningen vil også kunne bruke tidligere artikler og besvarelser som er generert i systemet. KI-motoren vil kunne svare på de fleste spørsmål umiddelbart, noe som vil spare drift og forvaltning mye tid. Dersom motoren ikke klarer å besvare et spørsmål, vil den foreslå å lage en henvendelse til driftsorganisasjonen. KI-motoren vil trenes automatisk og kontinuerlig etter som personalet svarer opp på driftshenvendelser, sier Aardal.

Powered by Labrador CMS