KJØPT: – Sammenslåingen gjør oss til en mer attraktiv partner, sier Line Tørge.

Stavanger-selskap inn i Marketer

Markedsføringsbyrået AD. Moment blir del av byrå- og visualiseringssatsningen.

Publisert

Dette er en konstellasjon som består av selskaper som Lemon, vY Communication, EVE og RIFT. Målet er å ta posisjonen som det ledende eiendoms- og tech-fokuserte byrået og visualiseringsselskapet i Norden, med europeisk nedslagsfelt. Nå styrker gruppen sin posisjon på Vestlandet, og Line Tørge tar posisjonen som leder for region Vest ifølge en pressemelding.

Daglig leder Petter Bordal sier det var i Stavanger ideen om å gründe Lemon i sin tid ble til, sammen med partner Roald Grant. Han gleder seg over å få AD. Moment på laget.

– De har et solid fotavtrykk i Stavanger og regionen rundt, og har vist seg som en sterk aktør over tid med flere gode kunderelasjoner innen eiendom. Vi gleder oss til å ekspandere ytterligere på Vestlandet, sier han.

Line Tørge, gründer og tidligere daglig leder i AD. Moment, sier det er rett tid for å bli del av noe større.

– Vi ønsker å bli en sterkere leverandør i Rogaland og på Vestlandet. Vi vil kunne dra på hverandres styrker i gruppen, samtidig som vi vil ha fleksibilitet og evnen til å levere skreddersydde løsninger for hvert enkelt prosjekt. Sammenslåingen gjør oss til en mer attraktiv partner, sier hun blant annet.

Strategidirektør Ludvig Kraft i Marketer har bistått i kjøpsprosessen, og er fornøyd med at konsolideringsstrategien fungerer.

– Det er tydelig at vi har truffet i markedet med strategien og våre tanker om framtiden. Selskaper kontakter oss for å bli med på reisen vi nå er i gang med, og vi ser allerede synergieffekter både på inntekts- og kostnadssiden, poengterer han.

Powered by Labrador CMS