KJØPT: – Sammenslåingen gjør oss til en mer attraktiv partner, sier Line Tørge.
Foto: AD. Moment
Stavanger-selskap inn i Marketer
Markedsføringsbyrået AD. Moment blir del av byrå- og visualiseringssatsningen.
Dette er en konstellasjon som består av selskaper som Lemon,
vY Communication, EVE og RIFT. Målet er å ta posisjonen som det ledende
eiendoms- og tech-fokuserte byrået og visualiseringsselskapet i Norden, med
europeisk nedslagsfelt. Nå styrker gruppen sin posisjon på
Vestlandet, og Line Tørge tar posisjonen som leder for region Vest ifølge en
pressemelding.
Daglig leder Petter Bordal sier det var i Stavanger ideen om
å gründe Lemon i sin tid ble til, sammen med partner Roald Grant. Han gleder
seg over å få AD. Moment på laget.
– De har et solid fotavtrykk i Stavanger og regionen rundt,
og har vist seg som en sterk aktør over tid med flere gode kunderelasjoner
innen eiendom. Vi gleder oss til å ekspandere ytterligere på Vestlandet, sier
han.
Line Tørge, gründer og tidligere daglig leder i AD. Moment,
sier det er rett tid for å bli del av noe større.
– Vi ønsker å bli en sterkere leverandør i Rogaland og på
Vestlandet. Vi vil kunne dra på hverandres styrker i gruppen, samtidig som vi
vil ha fleksibilitet og evnen til å
levere skreddersydde løsninger for hvert enkelt prosjekt. Sammenslåingen gjør
oss til en mer attraktiv partner, sier hun blant annet.
Strategidirektør Ludvig Kraft i Marketer har bistått i kjøpsprosessen,
og er fornøyd med at konsolideringsstrategien fungerer.
– Det er tydelig at vi har truffet i markedet med strategien
og våre tanker om framtiden. Selskaper kontakter oss for å bli med på reisen vi
nå er i gang med, og vi ser allerede synergieffekter både på inntekts- og
kostnadssiden, poengterer han.