Navnebyttet ble markert på Jernbanetorget i Oslo.
Foto: Babeeshan Jeyapalan
Stordalen vil bli best på opplevelser i Norden
Nordens største hotellkonsern bytter i dag navn fra Nordic Choice Hotels til Strawberry.
I tillegg til
navnebyttet melder konsernet at planene for vekst er større enn noen gang, og
at tilbudet til hotellselskapets gjester og medlemmer vil bli kraftig utvidet.
– I dag tilbyr vi langt mer enn våre 229 hoteller. Vi har
restauranter over hele Norden, spa, barer, gym og de beste lokasjonene for
møter og konferanser. Og ikke minst over 2,4 millioner medlemmer. Målet er å
fortsatt være best på hotellopplevelser i Norden, men navnebyttet gir oss
mulighet til å utvide tilbudet av opplevelser som gjestene og medlemmene våre
får, uttaler eier og grunnlegger av Strawberry, Petter A. Stordalen.
Navneendringen markerer første steg i selskapets nye visjon.
Strawberry skal være best på opplevelser i Norden – gjennom flere partnere,
flere hoteller, flere restauranter og mye mer.
Ved å utvide eksisterende portefølje av produkter, tjenester
og opplevelser vil Strawberry gjennom fordelsprogrammet gi gjester og medlemmer
tilgang på et bredt utvalg av opplevelser og fordeler over hele Norden.
– I over 25 år har vi vært best på hotell- og
gjesteopplevelser. Det skal vi fortsette med som Strawberry, men vi vil også
tilby gjestene og medlemmene våre enda mer. For eksempel vil du som medlem av
Strawberry fremover kunne tjene bonuspoeng dersom du ønsker å bo på et av
Preferred Hotels sine over 650 hoteller i hele verden. Og gjennom samarbeidet
vårt med Live Nation får du eksklusiv tilgang til konserter og arrangementer
over hele Norden. Dette er bare begynnelsen. Lanseringen av Strawberry er
første steg. Nå girer vi opp og setter en helt ny standard – også utover
reiselivsbransjen, sier Stordalen.
Strawberry skal fortsatt være en aktiv samfunnsaktør, og
inngår i forbindelse med navnebyttet samarbeid med Nobels Fredssenter.
– Vi har en lang historie med å støtte ulike formål og
organisasjoner som fronter verdier vi står for, enten det er UNICEF, Pride
eller juridisk hjelp til flyktninger. Når vi nå bytter navn til Strawberry, er
det viktig for oss å signalisere til både ansatte og gjester at verdiene våre
står like sterkt. Nobels Fredssenter er en viktig institusjon som fremmer
dialog og fred, og som deres partner vil fortsette å jobbe for et rausere og
mer inkluderende samfunn – helt i tråd med våre verdier, sier administrerende
direktør i Strawberry, Torgeir Silseth.
Navneendringen til Strawberry påvirker ikke navnene på
hotellene eller hotellkjedene.