Data er noe alle har, men ikke alle bruker. Ved å systematisk samle inn
og analysere dataene dine kan du identifisere mønstre og trender som kan være
til hjelp i planleggingen av fremtidige prosjekter. Det kan dreie seg om alt
fra etterspurte bærekraftselementer til arkitektoniske preferanser.
Hvis dataene avdekker et gap mellom det du tilbyr, og det markedet
ønsker, kan du ta smarte beslutninger om fremtidige prosjekter og skreddersy
dem etter de behovene du ser.
Matching med interessenter
En database kan også effektivt hjelpe deg med å matche tidligere
interessenter med fremtidige prosjekter, noe som drastisk reduserer
ressursbruken for å finne nye interessenter.
Engasjere seg med kommunikasjon
Data gir deg også større muligheter for effektive
kommunikasjonsstrategier. Segmenter dataene dine for å lage personlige
utsendelser, og bruk automatiserte markedsføringsverktøy for regelmessig
kommunikasjon med minimal innsats.
Denne strategien holder ikke bare målgruppen din informert, men skaper
også en dypere kontakt, noe som øker lojaliteten i et konkurranseutsatt marked.
Hvordan kan dette se ut i virkeligheten? Vi har beskrevet hvordan den
fiktive eiendomsutvikleren Nordisk Boligbygg jobber med dataene sine for å vite
hva de skal bygge, forstå målgruppen og skape en engasjerende
kommunikasjonsstrategi. Les caset her. (Link til kundecase)
Vi vet hvilken forskjell strukturerte data kan
gjøre, spesielt når du jobber med mennesker og trenger mer enn et Excel-ark for
å få oversikt over alle de ulike parameterne som vi mennesker består av.
Derfor har vi
utviklet en helt unik løsning for din bransje i Lime CRM, som støtter dine
spesifikke arbeidsflyter. Les mer om løsningen vår her.