HELÅRS: Kombinasjonen helårs idrettsbane og dagligvarebutikk er ny.
Foto: Norgesgruppen
Eneste av sitt slag i Europa
– Vi finner ingen andre dagligvarebutikker i Europa med kunstgress og isbane på taket, sier driftssjefen.
Norgesgruppen har nå åpnet sin store dagligvarebutikk etter flere års leting etter lokaler i Holmenkollen- området. I et samarbeid med idrettsklubben Ready har de nå fedigstilt butikken som har en idrettsbane på taket.
– Vi har sprengt oss ned i grunnen, men har likevel klart å skape en følelse av at butikken ligger på bakkeplan. Kunstgressbanen på taket, som allerede er i bruk, består av blant annet sand og olivenstein for å unngå de omstridte gummigranulatene. Om været spiller på lag, åpner kunstisbanen 21. november, sier driftssjef Håkon Linnæs i Meny.
Den 1.350 kvadratmeter store butikken har et omsetningsmål på 115 millioner kroner i 2025. Norgesgruppen vil ikke oppgi hva det kostet å byge denne butikken, annet enn at det ble dyrt.
Butikkoffensiv i Oslo
Ikke siden 1990-tallet har kjeden satset så offensivt på Oslo som nå, skal vi tro pressemeldingen. Kjeden har åpnet en butikk i fjor og tre i år. I tillegg rehabiliterte de en filial og reåpnet en annen etter omfattende ombygging.
– Vi tør å tenke annerledes, noe Gressbanen er et eksempel på, og vi har vekst i markedsandeler i år i Oslo, sier regionsjef Marius Thorne.