Manglerud senter. Foto: Glen Widing
OPP: Med unntak av ett har alle Obos sine kjøpesentre omsetningsvekst så langt i år.

Over 1,1 milliard for Obos' kjøpesentre så langt

Seks av de sju sentrene i porteføljen hadde omsetningsvekst i Q1.

Publisert Sist oppdatert

Obos’ sju kjøpesentre omsatte for snaut 1,13 milliarder kroner i første kvartal. Det er en økning på 3,2 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Blant sentrene med omsetningsvekst er Holmlia Senter i Oslo øst sterkest, med 11 prosent ifølge en pressemelding. 

Her er tallene for alle de sju sentrene:

* Lambertseter Senter 344 millioner (334) 8%.

* Tveita Senter 281 millioner (272) 3,4%.

* Manglerud Senter 193 millioner (190) 1,6%.

* Holmlia Senter 85 millioner (77) 11%.

* Sandaker Senter 28 millioner (31) -8,2%.

* Oppsal Senter 59 millioner (55) 6,2%.

* Tasta Senter 137 millioner (132) 3,6%.

Antall besøkende for alle sju økte med 8,1 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Hurra på Holmlia

Senterleder Amalie Dybvik på Holmlia har åpnet flere butikker de seneste ukene og merker det økende trykket:

– Vi hadde rekordomsetning i 2024, og det er gledelig å se at den positive utviklingen fortsetter. Andre etasje er oppgradert og vi og fått inn nye aktører. Holmlia Senter er blitt et attraktivt sted å være, sier hun.

Årsaken til den langvarige veksten forklarer senterlederen slik:

– Sterkere butikkmiks gir tydelige utslag på omsetningen og besøkstallene. Nå har vi butikker som dekker alt fra sport og fritid til hjem og interiør. Dette gir kundene våre flere valgmuligheter og en bedre handleopplevelse.

Også sentrene på Tveita, Manglerud, Oppsal og Tasta i Stavanger kan vise til vekst i første kvartal. Både i omsetning og besøkstall. På Sandaker i Oslo er det imidlertid gått noe tilbake, med to færre leietagere enn i 2024. 

Powered by Labrador CMS