Annonsørinnhold

Fremtidsrettet eiendomsforvaltning på Helsfyr Atrium med avansert skiltgjenkjenningsteknologi

Moderne skiltgjennkjenningsteknologi og skreddersydde mobilitetstjenester, inngår som et sentralt element i eiendomsforvaltningen av Helsfyr Atrium sentralt i Oslo. -Vi vil møte våre brukeres ønsker og behov samtidig som vi maksimerer eiendomsverdien, sier Kommersiell Direktør i APCOA Jan Arve Kaldheim.

APCOA drifter parkeringsløsningen i det arkitektoniske landemerke av et kontorbygg på Helsfyr. Området er et knutepunkt for kollektivtransporten i Oslo og et populært område for næringsvirksomhet. Dessuten ligger Intility Arena tvers over gaten og tiltrekker seg store folkemengder ved idrettsarrangementer, eventer og konserter.

 

Må møte forskjellige behov

Bak den glitrende glassfasaden i Helsfyr Atrium leier 18 selskaper kontorer, blant andre AF Gruppen, Philips, Dustin, Drive365, Barnas Hus, Goodtech og Svea.

Leietakerne er forskjellige og har forskjellige behov. Med prisbelønnet teknologi har APCOA forvandlet eiendommen på Helsfyr til et utstillingsvindu for fremtidens parkeringstjenester.

 

Jan Arve Kaldheim, Commercial Director

 -Dette er et komplekst oppdrag i den forstand at vi tar i bruk nesten alle funksjoner og tjenester vi tilbyr, sier Kaldheim.

 

Tilpasses den enkelte

Han forklarer at parkering er «mye mer enn å bare sette fra seg bilen». APCOAs avanserte skiltgjenkjenningsteknologi identifiserer hver enkelt bil som ankommer Helsfyr Atrium og tilordner dem spesifikke rettigheter i henhold til leietakernes ønsker.

 

-Dette gir oss mulighet til å skreddersy parkeringen til den enkelte sluttbruker. Noen har tilgang til ansattparkering og andre til gjesteparkering. Vi tilbyr både korttids- og langtidsleie, parkering innendørs eller utendørs, i ulike soner og til ulike priser, sier Kaldheim. Teknologien gir leietakerne mange muligheter og stor fleksibilitet.

 

Digital informasjon

Ved ankomst til Helsfyr Atrium blir bilistene møtt av en digital skjerm som ønsker dem velkommen, forteller hvilke rettigheter de har og viser vei til riktig parkeringsplass. Skjermen viser også informasjon de dagene det tilbys tilleggstjenester som for eksempel bilpleie og ruteskift. Foruten selve parkeringen har APCOA tilrettelagt for en rekke bærekraftige mobilitetstjenester på området, slik som lading for elbil, bildelingstjenester og spylevæske-fylling fra dispenser.

-Vi har løsninger for, ja, jeg kan vel ikke si alle behov. Men vi har jo egentlig det, sier Kaldheim.


En stor APCOA-familie

Tjenestene APCOA utvikler er tilgjengelige for alle deres oppdragsgivere, enten det er kontorbygg, hoteller, flyplasser eller kjøpesentre. APCOA løser også mindre oppdrag som områder rundt dagligvarebutikker og borettslag. 

-Jeg liker å tenke på det som en stor familie. Vi ruller ut nye produkter og ny funksjonalitet, og det vi lager for én kan benyttes av andre i nettverket vårt. En av de største fordelene er at alle i vår «familie» får de 1,2 millioner brukerne av APCOA FLOW med på laget – fra dag én.

 

Fremtiden er personlig

Kaldheim tror tjenestene de tilbyr i dag bare er begynnelsen. De internasjonale trendene i parkeringsbransjen peker alle i samme retning: Parkering er i ferd med å bli personlig. Takket være ny teknologi og datadrevet kundekunnskap, har man nå større muligheter til å tilpasse priser og produkter til den enkelte bilist.

-Alt kan bli individuelt tilpasset og personlig. Om 10 personer parkerer på samme område, er det ikke sikkert noen av dem vil betale den samme prisen eller ha det samme tjenesteutvalget. Rettighetene kan også variere om man er medlem av en kundeklubb eller fordelsprogram, noe som kan gi rabatt. Kort sagt: Vi snakker ikke lenger til brukere eller kunder, vi snakker til deg!

 

Powered by Labrador CMS