Trygve Vardenær og Kristin Falch hos Visma Property Solution
– Fenistras skybaserte løsning gir full oversikt over alle leietakere på en enkel og oversiktlig måte
Visma Property Solutions har flyttet forvaltningssystemet Fenistra over på ny plattform, med en helt ny og intuitiv brukeropplevelse. Eiendomsselskapet Aspelin Ramm er en av kundene som nå bruker Fenistra.net.
Aspelin Ramm er et eiendomsselskap som ønsker
å bidra til en bærekraftig byutvikling gjennom komplekse prosjekter, der målet
er å skape gode bymiljøer og attraktive byrom. De har nylig tatt i bruk
Fenistra.net, Fenistras skybaserte løsning –
levert av Visma Property Solution.
Ninette Jurs er kontraktsforvalter i Aspelin
Ramm, og Kristin Støfringsdal er eiendomsforvalter på Vulkan – der Aspelin Ramm
har vært sentrale i utformingen. De bruker Fenistra.net i det daglige og er så
langt veldig fornøyde med løsningen.
–Vi får en veldig god oversikt over alle
leietakerne, samt en oversikt over hvilke lokaler som er utleid eller ledige. Dette er veldig fint
for eiendomssjefene når de er i kontakt med nye og eksisterende leietakere.
– De fleste eiendomssjefene bruker
Fenistra.net for å kunne se på kontraktene og leieavtalene. Dette fungerer
veldig bra. Det er mye mer brukervennlig enn den gamle løsningen og gir full
oversikt over alle leietakere på en enkel og oversiktlig måte. Det er også
veldig enkelt i Fenistra.net å finne frem til ledige lokaler, da de har en egen
rapport som viser dette. I de fleste rapportene er det også veldig enkelt å
tilpasse rapportene etter hva du har behov for, forklarer Jurs og Støfringsdal.
Egen
kunderådgiver
– Er
dere fornøyde med samarbeidet med Visma?
– Absolutt. I april valgte vi å gå over på
Premiumpakken, noe som gir oss tilgang til alt fra standardpakken og alle
tilleggsprodukter samt en egen kunderådgiver. Dette opplever vi som meget
positivt. Vi har også et par andre kontaktpersoner som er raske med å hjelpe
oss hvis vi står fast.
● Kjøpesenter: – Denne modulen gir oss full oversikt over omsetning og antall kunder.
Den gir oss også mange fine rapporter som vi også har fått vært med å påvirke.
Mange leietakere, deriblant Mathallen på Vulkan, har omsetningsbasert leie,
hvor vi har stor nytte av kjøpesenterløsningen.
● MVA-erklæring: – Denne modulen er også veldig
bra. Den har bare blitt bedre og bedreog gjør det enklere
for leietakerne og for oss. Den gir oss en god oversikt over bruken av lokalene gjennom
året
● Protokoller: – Denne gleder vi oss til å
bruke, men vi venter på noen endringer som skal komme. Dette blir veldig
bra verktøy for de som driver med overtakelse og tilbakelevering av lokaler.
● Rapporter: – På Fenistra.net er det også mange
rapporter, og vi har blitt lovet at det skal komme flere. De rapportene som
ligger der i dag, er veldig bra. Her har vi også hatt mulighet til å komme med
ønsker. Det er veldig positivt at de lytter til brukerne.
Langvarig
kundeforhold
Aspelin Ramm har vært en verdifull kunde hos
Visma siden 2017. Gjennom årene har de etablert seg som en solid
samarbeidspartner.
– Deres faglige dyktighet og profesjonalitet
bidrar til en konstruktiv og effektiv dialog, som gjør det mulig å oppnå felles
mål. Vi har god og tydelig kommunikasjon, noe som er avgjørende for å kunne
løse komplekse problemstillinger sammen. Det sier Kristin Falch og Trygve
Vardenær hos Visma Property Solution, som har hatt onboarding med Aspelin Ramm.
Fenistra
Fenistra er et forvaltningssystem for
næringseiendom som gir kunden kontroll og oversikt over den økonomiske
forvaltningen av eiendomsporteføljen.
Vismas kunder drar ikke bare nytte av Fenistra
som en omfattende programvare, men også gjennom kompetansen til alle Vismas
ansatte. De sparrer på problemstillinger fra alt til datastruktur og
systemintegrasjoner til felleskostavretninger, arealtegninger og
justeringsforpliktelser.
Denne helhetlige tilnærmingen gjør Fenistra
til Norges foretrukne forvaltningssystem og sikrer at Vismas kunder har en
kompetent partner.