Annonsørinnhold

Bedre kundeopplevelse gjennom effektiv parkeringsløsning

Kjøpesenterkjeden Scala har optimalisert parkeringsløsningen på eiendommene sine. – Det skaper en god brukeropplevelse for våre kunder og ansatte, sier Eiendomssjef i Scala Eiendom Mathias Svoren.

Scala besitter i dag 24 kjøpesentre over hele Norge, deriblant store kundemagneter som Bryn senter i Oslo, Gullgruven i Bergen og Stadionparken i Stavanger.

Scala samarbeider med APCOA på en rekke av sine kjøpesentre for å utvikle og forvalte parkeringsbehovene til de 34 millioner årlige besøkende. Det innebærer å ta i bruk APCOAs prisvinnende teknologi og skreddersydde parkeringsløsninger.

Parkering er førsteinntrykket

Det skaper et dårlig førsteinntrykk når parkeringsområdene ikke er godt nok tilrettelagt. Kjøpesentre og parkeringsområder som har en vanskelig parkeringsløsning blir gjerne nedprioritert av kunder.

– Det har hele tiden vært viktig for oss å være «fremme i skoa» når det gjelder å ta i bruk ny teknologi for å gjøre kundereisen så enkelt som mulig. Siden det første du møter når du kommer kjørende, er parkeringen og parkeringssystemet, sier Svoren.

For å skape optimal flyt på parkeringsplassen, er det relevant å tilby fordeler til utvalgte kunder.

– APCOA har vært tidlig ute med å bistå oss i alt fra kundeklubbintegrasjoner til å gi oss dyptgående analyser, slik at vi kan ta gode avgjørelser på parkering, sier han.

Jan Arve Kaldheim, Kommersiell Direktør APCOA

En av suksessene ved Bryn kjøpesenter er kombinasjonen av ekspressparkering like utenfor hovedinngangene, i tillegg til parkeringshuset for de som skal stå i en lengre periode. Det sikrer god kunderotasjon på de mest besøkte plassene.

– Og kanskje viktigst: Gjennom sin lokale kundeklubb på senteret, premierer Scala de mest lojale kundene med økt gratistid og rabattavtaler, sier Jan Arve Kaldheim, Kommersiell Direktør i APCOA.

Verdifull kundeinnsikt

– Dette handler om hvordan senterne kan effektivisere markedsføringen sin. Hvor bor kundene? Hvordan kan de nå ut til kunder som er der sjeldent? Vi kan vi bistå dem fordi vi har mye informasjon om kundene gjennom våre konsepter, sier Kaldheim.

Integrasjon mellom APCOAs og Scalas IT-systemer gjør det mulig å anonymisere registreringsnumrene. Han understreker at datasikkerhet og vern av persondata har høy prioritet for APCOA og at selskapet følger alle GDPR forskrifter, men at informasjonen, når den anonymiseres og generaliseres, gir verdifull innsikt.

Mer enn kjøpesenterparkering

APCOA har per i dag over 1200 parkeringsområder over hele landet som foruten kjøpesentre omfatter alt fra flyplasser, sykehus og kontorbygg til garasjeanlegg og gateparkering. Akkurat som i samarbeidet med Scala jobbes det kontinuerlig for å skreddersy parkeringsløsninger og bærekraftige tilleggstjenester for de ulike kundegruppene, slik som Elbil-lading, tanking av spylevæske eller mobilitetsløsninger som bildeling.

App er utrolig viktig – brukes av 1.1 millioner nordmenn

Noe av suksessen med Scalas parkering er APCOAS skiltgjenkjenningsteknologi og funksjonaliteten i appen APCOA FLOW, forklarer han. Appen brukes i dag av over 1,1 millioner nordmenn!

– Vi ser at våre systemer og teknologi stadig finner nye bruksområder. Den store trenden er jo at en eiendomsbesitter som har en uregulert parkering eller drifter sitt eget parkeringsområde nå overlater dette til selskaper som oss for å skape de beste kundeopplevelsene og optimalisering av sine inntekter, avslutter Kaldheim.

Powered by Labrador CMS