TOPP TRE: Direktør for eiendom og marked Mona Aarebrot (nr to fra høyre) kan glede seg over at Aspelin Ramm topper NEMEET Kundeindeks for store og mellomstore utleiere. Kommersiell direktør Tone Lien Engnes i Mustad Eiendom (th) mottok andreplassen, mens Vegard Martinsen, leder næringseiendom i Opsahl Gruppen, mottok tredjeplassen. Morten Olaisen i NEMEET til venstre.

Aspelin Ramm på topp igjen

Aspelin Ramm har Norges mest fornøyde leietakere, samtidig som KLP Eiendoms Byporten har de mest fornøyde leietakerne innenfor kjøpesentre.

Torsdag slapp NEMEET AS resultatene fra den årlige leietakerundersøkelsen NEMEET Kundeindeks, og etter et fjorår hvor resultatene falt, var det igjen fremgang i leietakertilfredsheten. Hovedindeksen, som måler store og mellomstore eiendomsselskaper økte fra 80 til 81 punkter, mens kjøpesentersegmentet hadde en økning fra 80 til 83 punkter.

– Dette er det høyeste resultatet vi har målt for kjøpesentre, noe som gjør at snittet for alle former for næringsleietakere er blitt ganske likt. Kontor, undervisning, helse, idrett, handel, servering, service, lager, produksjon, industri og hotell - alle ligger nå mellom 80 og 83, sier Morten Olaisen, daglig leder i NEMEET som står bak undersøkelsen.

I år som i fjor var det Aspelin Ramm som ble stående øverst på pallen for «Store og mellomstore utleiere, med knallsterke 90 punkter og en økning på ca. et halvt poeng.

Mustad Eiendom inntok andreplassen, med en poengscore på 88.

– Vi er utrolig glade og stolte over nok et toppresultat! Dette er en lagseier som betyr mye for hele organisasjonen. Det har vært et krevende år for hele eiendomsbransjen, men også for mange av våre leietakere, og da er det ekstra viktig at vi er tett på og finner gode løsninger for begge parter, sier Mona Aarebrot, direktør for eiendom og marked i Aspelin Ramm.

Opsahl Eiendom tar tredjeplassen, og etter flere år med sterke resultater rett bak pallen inntar de nå podiet med 86.

– Dette er helt fantastisk og noe vi er skikkelig stolte av. Vi er et gründerselskap, der de fleste kundene sitter i 80-tallsbygg i skogkanten på Skullerud. Her får vi ingenting gratis. Å havne på pallen, foran et kobbel av ressurssterke utleiere med sentrale porteføljer, oppleves som en seier i seg selv. All honnør til teamet som har fått dette til, sier Vegard Martinsen, leder næringseiendom i Opsahl Gruppen.

Blant kjøpesentrene måtte det i år målfoto til for å kåre vinneren. Det stod som i fjor mellom KLP-senterne Hvaltorvet og Byporten, samt Mustad Eiendoms CC Vest. Hvaltorvet forsvarer sin tredjeplass, nok en gang med solide 86, mens de to andre begge får 90. Byporten sniker dog en liten tå foran og tar topplassen.

TOPPER KJØPESENTERGRUPPEN: Senterleder Christina Dal Wæle i Byporten (nr 2 fra høyre), senterleder Cecilie Waldjac i CC Vest (til høyre) og senterleder Geir Ellefsen i Hvaltorvet (nr 2 fra venstre).

– Utrolig hyggelig at målrettet arbeid gir oss historisk gode resultater. Vi har kompetente medarbeidere som står på for leietakerne våre, og det skal vi fortsette med. Det er til stor inspirasjon for hele selskapet at kjøpesenter i år igjen kommer på pallen, med tredje beste for Hvaltorvet, og beste kundetilfredshet i bransjen for Byporten. Det er en solid prestasjon som gjør oss svært stolte, sier Ellen Langeggen, administrerende direktør i KLP

Eiendom.

– Vi måler både leietakerne og brukerne våre og jobber langsiktig og målrettet mot alle som har en fot og et hjerte her i Lilleakerbyen. Vi er utrolig stolte av det vi har fått til sammen med samarbeidspartnere og kunder, sier kommersiell direktør Tone Lien Engnes i Mustad Eiendom.

Blant utleierne som gjør det skarpt i år er også Avinor. Deres hotellportefølje får en total kundetilfredshet på 91.

 

Powered by Labrador CMS