OPPKJØP: Trine Holmen-Løkken (i midten), divisjonsdirektør for Food & Facilities i 4Service, har tro på Dugurd, representert ved økonomiansvarlig Alexander Næss (tv) og daglig leder Astrid Roppen (th).
4Service kjøper Dugurd
Med kjøpet tar 4Service med seg Dugurds 200 ansatte og kunder som Nasjonalmuseet, Finn.no og Braathen Eiendom.
Kjøpet markerer en økt satsing på personalrestauranter
i Norge for 4Service. Dugurd har posisjonert seg som en kvalitetsmerkevare innenfor
kantinedrift, og ble startet og bygget opp av Astrid Roppen før det for to år
siden ble en del av Eik Servering.
– Vi kjenner Dugurd og deres konsept godt
og har latt oss imponere over hva de har bygget opp de siste årene. I 4Service
er vi opptatt av å utvikle sterke merkevarer og konsepter, og Dugurd vil passe
svært godt inn i vår portefølje. Sammen skal vi åpne opp en større del av
markedet for personalrestauranter for de kundene som ønsker seg løsninger av
høyeste kvalitet, sier Trine Holmen-Løkken, divisjonsdirektør for Food &
Facilities i 4Service.
– Dugurd ble med inn i EIK Servering i
forbindelse med oppkjøpet av restaurantgruppen Lava. Vi er et buy and
build-case innen bar og restaurant. Derfor var det naturlig for oss å se om vi
kunne finne et passende hjem for Dugurd, ettersom kantiner ikke er en del av
vår kjernevirksomhet. Nå kan vi bruke kapitalen fra salget til videre vekst og
nye oppkjøp, sier styreleder i EIK Servering, Erlend Karlseng.
Gründer og medeier i Dugurd, Astrid
Roppen, blir med videre og skal sammen med Holmen-Løkken legge til rette for en
god integrering av de to selskapenes drift, hvor merkenavnet Dugurd vil bestå.
– Gjennom en rekke gode samtaler ble det
tidlig klart at Dugurd og 4Service vil bli en svært god match. Selv om vi har
ulik størrelse, har vi begge bygget opp selskaper på de samme verdiene og med
en tydelig forbedringskultur i bunn. 4Service er kjent for å tiltrekke seg gode
merkevarer med ulike kantinekonsepter, og kan vise til en imponerende vekst. Vi
ser at vårt konsept passer veldig godt inn i porteføljen av
kantinevirksomheter, og Dugurd vil derfor finne en naturlig og viktig plass i
denne porteføljen. Det er store muligheter for oss i 4Service sin strategi for
videre vekst og utvikling, og denne reisen ville vi gjerne være en del av, sier
Roppen.
Mens Dugurd har 200 ansatte og kunder som Nasjonalmuseet,
Finn.no og Braathen Eiendom, er 4Service en gigantisk aktør med
forretningsområder som accomodation og Facility Services, med til sammen 6.000
ansatte. 4Service har konsepter som De tre stuer, Ekre og Søtt + Salt innenfor
personalrestauranter.
– Dugurd har de seneste årene levert
matopplevelser av høyeste kvalitet under slagordet «Hver eneste dag er unik».
Det er en holdning vi kjenner oss godt igjen i. Vårt mål er alltid å skape en
pustepause i arbeidsdagene med velsmakende, inspirerende og energirik mat. Nå
ser vi frem til å komme i gang med integreringen og til å lære av hverandres
erfaringer, sier Holmen-Løkken.