OPPKJØP: Trine Holmen-Løkken (i midten), divisjonsdirektør for Food & Facilities i 4Service, har tro på Dugurd, representert ved økonomiansvarlig Alexander Næss (tv) og daglig leder Astrid Roppen (th).

4Service kjøper Dugurd

Med kjøpet tar 4Service med seg Dugurds 200 ansatte og kunder som Nasjonalmuseet, Finn.no og Braathen Eiendom.

Kjøpet markerer en økt satsing på personalrestauranter i Norge for 4Service. Dugurd har posisjonert seg som en kvalitetsmerkevare innenfor kantinedrift, og ble startet og bygget opp av Astrid Roppen før det for to år siden ble en del av Eik Servering.

– Vi kjenner Dugurd og deres konsept godt og har latt oss imponere over hva de har bygget opp de siste årene. I 4Service er vi opptatt av å utvikle sterke merkevarer og konsepter, og Dugurd vil passe svært godt inn i vår portefølje. Sammen skal vi åpne opp en større del av markedet for personalrestauranter for de kundene som ønsker seg løsninger av høyeste kvalitet, sier Trine Holmen-Løkken, divisjonsdirektør for Food & Facilities i 4Service.

– Dugurd ble med inn i EIK Servering i forbindelse med oppkjøpet av restaurantgruppen Lava. Vi er et buy and build-case innen bar og restaurant. Derfor var det naturlig for oss å se om vi kunne finne et passende hjem for Dugurd, ettersom kantiner ikke er en del av vår kjernevirksomhet. Nå kan vi bruke kapitalen fra salget til videre vekst og nye oppkjøp, sier styreleder i EIK Servering, Erlend Karlseng.

Gründer og medeier i Dugurd, Astrid Roppen, blir med videre og skal sammen med Holmen-Løkken legge til rette for en god integrering av de to selskapenes drift, hvor merkenavnet Dugurd vil bestå.

– Gjennom en rekke gode samtaler ble det tidlig klart at Dugurd og 4Service vil bli en svært god match. Selv om vi har ulik størrelse, har vi begge bygget opp selskaper på de samme verdiene og med en tydelig forbedringskultur i bunn. 4Service er kjent for å tiltrekke seg gode merkevarer med ulike kantinekonsepter, og kan vise til en imponerende vekst. Vi ser at vårt konsept passer veldig godt inn i porteføljen av kantinevirksomheter, og Dugurd vil derfor finne en naturlig og viktig plass i denne porteføljen. Det er store muligheter for oss i 4Service sin strategi for videre vekst og utvikling, og denne reisen ville vi gjerne være en del av, sier Roppen.

Mens Dugurd har 200 ansatte og kunder som Nasjonalmuseet, Finn.no og Braathen Eiendom, er 4Service en gigantisk aktør med forretningsområder som accomodation og Facility Services, med til sammen 6.000 ansatte. 4Service har konsepter som De tre stuer, Ekre og Søtt + Salt innenfor personalrestauranter.

– Dugurd har de seneste årene levert matopplevelser av høyeste kvalitet under slagordet «Hver eneste dag er unik». Det er en holdning vi kjenner oss godt igjen i. Vårt mål er alltid å skape en pustepause i arbeidsdagene med velsmakende, inspirerende og energirik mat. Nå ser vi frem til å komme i gang med integreringen og til å lære av hverandres erfaringer, sier Holmen-Løkken.

Powered by Labrador CMS