Tech:

KNIPS: Først nå er Martin Amarloui, Rafal Plonka, Lilja Guthu, Philip Stensrud, Martyna Rysak og David Hansen klare til å si hva de gjør.

Tech-selskapet ventet med lansering til de visste det funket

- Det uaktuelt å skape oppmerksomhet før vi visste at vi både hadde kapasitet og et produkt som virkelig leverer.

Publisert Sist oppdatert

Startupen Knips lanserer nå et samarbeid med FINN Eiendom, som gjør at deres kunder får sine prosjektnyheter publisert rett i annonsen sin. I tillegg varsles alle interessentene på boligprosjektet.

Dataplattformen deres lar bedrifter kommunisere direkte til sine kontakter gjennom en integrert og personlig feed på sin egen nettside.

- Vi har en løsning som kombinerer uttrykket fra sosiale medier med effektiv direkte kommunikasjon på e-post og sms, for å erstatte det tradisjonelle nyhetsbrevet. Dette for å gjøre det enkelt for utbyggere å slippe små og store oppdateringer fra boligprosjektene sine, rett til interessentbasen sin fra egen hjemmeside, sier CEO og medgründer Lilja Guthu i en pressemelding.

Flere funksjoner

Visstnok gjøres alt fra å slippe ut videoer eller bilder fra byggeplass, til å lese av hvilke interessenter som er varme, på få tasteklikk fra mobil eller web.

Guthu startet selskapet sammen med CTO David Hansen i 2020, begge med bakgrunn fra eiendomsbransjen. Første versjon av produktet ble lansert samme høst i tett samarbeid med pilotkunder som Selvaag Bolig, Barlindhaug Eiendom og Miliarium. Knips har holdt seg unna både presse og annen markedsføring til de har sett at produktet sitter.

- Det var uaktuelt å skape oppmerksomhet før vi visste at vi både hadde kapasitet og et produkt som leverer, påpeker Hansen.

I dag har selskapet flere kjente navn på kundelisten, som primært har kommet til ved at produktet er sett og opplevd i bruk på andre prosjekter. Flere enn 40 boligprosjekter ligger på plattformen i dag og flere er på vei.

Skal utvides

- Alle har vært positive til å teste nye funksjoner og gi tilbakemeldinger, noe som er avgjørende når man driver med utvikling. Så langt har ikke en eneste kunde sagt opp, poengterer Guthu.

Samarbeidet med Finn Eiendom er nettopp sluppet, og skal dessuten utvides.

- Forhåndssalg er blitt den nye normalen, og her ser vi at mange av prosjektene ligger hos oss lenge før de kommer på Finn. Ofte starter utbyggerne med plattformen så snart de får interessenter og det er spennende å følge hele reisen, avslutter Lilja.

Powered by Labrador CMS