Tech:
Tar proptech-suksess hjem til Norge
Norske Martine Moflag, gründer og CEO i Spotly, tar med seg den danske proptech-suksessen hjem til Norge.
– Vi har allerede gjennomført de første markedstestene med nesten 30 butikker og serveringssteder på Grünerløkka i høst, og satser nå fullt på å komme i gang i Oslo. Det blir førsteprioritet, men så er planen å ekspandere videre til flere av de store byene i Norden, sier Martine Moflag, gründer og CEO i Spotly.
Spotly er en plattform og community for korttidsleie av «utstillingsvinduer» i levende lokaler.
– Fokuset vårt er å øke tilgjengelige spots i de største byene, men plattformen vår kan som Airbnb i prinsippet brukes av alle uavhengig av geografi. Dersom du har en kul konseptbutikk i Lofoten eller motsatt, designer nisjeprodukter i Svolvær du har lyst til å markedsføre i et butikkvindu i Oslo, håper vi du etter hvert kan finne en god match på Spotly, sier hun.
På plattformen kan du som eier av butikker, kaféer, restauranter, hoteller med mer, gratis legge ut «spots» ned til 1 kvadratmeter for 1 dag. En spot kan være alt fra et reelt vindu eller en hylle som kan leies i en måned, til eksponeringsplass i forbindelse med et event i en butikk. Du bestemmer selv alt fra pris, og tilgjengelighet til hvem som popper opp i lokalene dine.
– Det er absolutt skaleringspotensiale for nisjen vår internasjonalt, samtidig som vi kan skape verdi gjennom spots lokalt.
Skal hente penger
– Vi har kjørt en «bootstrapped» til nå hvor vi primært har vokst via partnerskap med noen kjente kjeder. Vi jobber med morgendagens merkevarer og håper også å jobbe med morgendagens investorer som tror på misjonen vår, sier Moflag, og understreker at de er i gang med å hente «en tidlig såkornsrunde» til å ta det nordiske markedet.