Susan Hagerty Bonsak ny sjef i Placewise Group
Hun bringer med seg solid og internasjonal ledererfaring fra retail- og B2B-sektoren.
Placewise Group, som tidligere gikk under navnet Boostcom, startet sin globale ekspansjon i 2016 og har siden etablert seg som et raskt voksende SaaS-selskap med tjenester til over 1.100 kjøpesentre i tre verdensdeler ifølge en pressemelding.
Deres nye administrerende direktør Susan Hagerty Bonsak bringer med seg internasjonal ledererfaring fra retail- og B2B-sektoren. Med kunnskap fra markeder i Europa, Asia og Nord-Amerika, er hun ifølge meldingen svært godt kvalifisert til å lede Placewise Groups videre vekst, ikke minst i USA.
Bonsak har bodd i Norge siden 1990-tallet og har lang erfaring fra Telenor, Nespresso, DataResponse og andre techselskaper. Hun tar over lederjobben etter Peter Tonstad som går til et nystartet investeringsselskap. Styret har siden i sommer jobbet med å finne hans etterfølger.
Tror på kjøpesentere
Proptechselskapets egenutviklede SaaS-løsning omfatter alt fra databehandling, markedsføring, maskinlæring til innholdsforvaltning. Med sine 120 ansatte betjener selskapet kjøpesenter-kunder over hele verden, og det omsatte i fjor for 140 millioner norske kroner i fjor.
– Placewise har en unik teknologi med en løsning som byr på mange muligheter for kjøpesentere. Sektoren er i spennende periode. Til tross for dystre spådommer i både USA og Europa, er ikke kjøpesenter dødende. Footfall er økende i takt med at mange sentere redefinerer sine konsepter. Det er all grunn til å forvente sterkere vekst og bedre resultater i årene fremover, sier Susan Hagerty Bonsak.
– Hun har den rette kombinasjonen av kompetanse og erfaring som matcher vår ambisjon om videre internasjonal ekspansjon, påpeker styreleder Bente Sollid Storehaug i Placewise Group.