Tech:
Plyo henter 10 millioner fra kjente investorer
Kjente investorer som Trond Riiber Knudsen, Peter M. Anker, Magnus Halvorsen og Kristian Lundkvist har investert i selskapet. Gründerne kan fortelle om ambisiøse vekstplaner og nye løsninger på løpende bånd.
– Vi har hentet 10 millioner kroner for å gjøre kjøp og utleie av eiendom like enkelt som å kjøpe en Tesla. Plyo skal utnytte det gode momentet vi opplever, skalere operasjonen og fortsette veksten i Norge, sier Herman Wenstad, med-gründer og Chief Innovation Officer i Plyo
Samtidig skal de klargjøre for internasjonalisering, og er allerede på vei inn i Sverige og planlegger ytterligere internasjonalisering neste år.
Målsetningen til Plyo er å tilrettelegge for at hele kundereisen for boligkjøper, fra utforsking og tilvalg til transaksjon – skal kunne gjøres digitalt. Kjerneproduktet er deres Plyo. En boligportal som tillater eiendomsselskaper å sentralisere salg og markedsføring av alle prosjekter, for å åpne opp for økte salgseffekter og konkrete kostnadsbesparelser.
Toppet lag
– Vi er kjempefornøyde investorene. Dette er en ekstremt god investorgruppe, der alle bringer mye kompetanse og ulike perspektiver. De utgjør en kapitalsterk sammensetning med tanke på fremtidige emisjoner, og gjør vår reise enklere. De bringer nettverk, kunnskap og kapital, sier Aksel Gresvig, fornøyd med-gründer og Chief Executive Officer i Plyo.
Trond Riiber Knudsen er en av landets mest aktive engleinvestorer. Han er mentor og investor i rundt 60 tidligfase-teknologibedrifter. Riiber Knudsen er styremedlem i Laerdal Medical, Opera Software og NoA/The North Alliance. Tidligere har han jobbet 25 år i McKinsey og var senior partner og global leder for Marketing & Sales Practice.
Skipsmegler Peter M. Anker, har vært CEO for RS Platou og Platou Securities i over 32 år. Magnus Halvorsen er CEO i 2020 Bulkers, og Kristian Lundkvist er CEO og eier i Middelborg.
Dobling av stab og internasjonalisering
Plyo er allerede i gang med ansettelsesprosessen.
– Vi er rundt 25 stykker, og skal være nærmere 40 personer før neste sommer. Vi skal rekruttere flest på tech og produkt, og for øvrig salg og kundehåndtering, sier Gresvig.
Videre kan de fortelle at de også klargjør for internasjonalisering. De er allerede på vei inn i
Sverige og planlegger ytterligere geografisk utvidelse i løpet av året.
– Norge og Skandinavia ligger langt fremme når det kommer til interaktiv, digital presentasjon av eiendom. Samtidig er det mange markeder som har et uforløst potensial. Vi gleder oss til å ta fatt på dette, forteller gründerne.
Nye lanseringer i løpet av året
På spørsmål om nye produkter og tjenester avslører de at de vil komme med en stor lansering
i løpet av året, men hva dette er vil de ikke røpe enda.
– Vi har mye innovativ, kul teknologi både på tegnebrettet og i utvikling. Vi gleder oss til å rulle ut dette til våre kunder, smiler Wenstad. Han oppfordrer avslutningsvis alle til å følge med fremover.