Leietakerundersøkelsen gjennomføres ved en spørreundersøkelse som sendes ut til leietakere og andre relevante kunder av eiendomsselskapene. Undersøkelsen tar for seg spørsmål om responstid, profesjonalitet og lignende.
Annonse
– Vi endte opp øverst med en total score på 83 poeng. Snittet i undersøkelsen var 71 poeng, sier eiendomsdirektør Gregers Barfod i Mallin Eiendom.
Annonse
Eiendomsselskapet scoret høyest på alle områdene i undersøkelsen. Blant annet på informasjon, responstid, relasjoner, Covid-19-håndtering og marked.
Gregers Barfod.
– Vi hadde noen forbedringspunkter fra året før som vi jobbet med for å forbedre og lagde en handlingsplan som vi fulgte opp med regelmessige møter. Nå er de viktigste tiltakene vi gjør å ikke hvile på laurbærene, vi må opprettholde det nivået vi er på, sier Barfod.
Annonse
Også Storebrand Eiendom har brukt leietakerundersøkelsen til Scandinavian Leadership. I en LinkedIn-post skriver forvaltningsdirektør Dag Tønder at virksomheten fikk tidenes beste resultat i fjorårets undersøkelse, med en topp 3-plassering. I 2021 hadde poengsummen økt ytterligere til 77 poeng med en svarandel på over 80 prosent.
«KTI-undersøkelsen er det viktigste verktøyet vi har for å skape en god og positiv arbeidshverdag for våre leietakere. Dette resultatet motiverer oss til å stå på videre», skriver han på LinkedIn.
Estate Nyheter har tidligere omtalt leietakerundersøkelsen Norsk Leietakerindeks, som NEMEET står bak. I 2021 var det Aspelin Ramm, Höegh Eiendom og Mustad Eiendom som inntok de tre topplasseringene innenfor eiendom. Samtidig hadde CC Vest de mest fornøyde leietakerne innenfor kategorien kjøpesentre.