Proptech-selskap med Smedvig i ryggen jakter milliardmarked
Life@Work er klar for å skalere opp sin digitale plattform som knytter sammen alle tjenestene for brukerne av et bygg
– Vi har fått inn kunder som Sparebank 1, 2020park, Frydenbø, Smedvig, Innovasjonspark Stavanger og VIA-bygget i Vika med på vår løsning. Life@Work skal skape gode brukeropplevelser for både gårdeier og leietakerne, sier salg- og markedsjef i Life@Work, Frode Aardal.
Sammen med CEO Atle Olsen og teamet har han fått klarsignal til en storsatsing for proptech-selskapet Life@Work. Opprinnelig var Life@Work en del av Smedvig-eide Veni, men står nå på egne ben for å sette fart i utviklingen av den digitale plattformen som skal samle tjenestene i et bygg.
– Vi har en kjerneløsning med en CMS-plattform og en ticketing-løsning hvor leietakere og gårdeiere kan opprette saker og kommunisere toveis. Deretter legger vi til med moduler, blant annet Wi-Fi, bestilling av mat, parkering, fordelsprogram osv. sier Olsen.
I tillegg vil Life@Work integrere inn løsningene til flere proptech-selskaper i Life@Work.
– Ett av de mest stilte spørsmålene, er om vi har noe FDV-tilbud. Vi skal ikke holde på med det, men integrerer systemet vårt i stedet mot eksterne FDV-systemer. Vi er uavhengige av de ulike leverandørene. Vi har et generelt overbygg og integrerer dette avhengig av hva gårdeierne har, sier Aardal.
– Vi har utviklet oss fra lokal start-up i Veni, hvor vi først jobbet med produktet og fikk inn de viktigste løsningene. Nå er vi klar til full lansering i disse dager og kommersialisering som eget selskap, sier Olsen.
Life@Work har også hentet inn Per Haaheim som partner og ansvarlig for Oslokontoret. Han kommer fra Create-Solutions, hvor han var salgsansvarlig og partner de siste 5 årene. Tidligere har Haaheim vært partner og daglig leder i Realinform.
– Jeg gleder meg til å bidra med gode produkter, som effektiviserer og forenkler hverdagen til eiendomsbransjen, sier Haaheim.
Trioen, som Estate Nyheter treffer i våre lokaler i Rådhusgata, er klare for å forsyne seg av et stort marked.
– Markedet er anslagsvis på 500 millioner årlig recurring revenue i Norge (ARR). Det er på 2 milliarder i Skandinavia og har et potensial på 6,5 milliarder i Storbritannia og Irland, sier Olsen.
– Hvordan skal dere ta betalt?
– Gårdeier kjøper løsningen og legger den ut på felleskostnader til leietakerne. Det er også tjenester i løsningen som gårdeier kan ta betalt for. For eksempel ved leie av møterom og andre ting. Samtidig vil en gårdeier som ønsker å bytte ut tjenester fra en leverandør til en annen, enkelt kunne gjøre det, sier Aardal.