Propstreet lanserer Pre-Market
Proptech-selskapet Propstreet lanserer Pre-Market, som skal gi markedsaktører muligheten til å lodde markedets interesse for en eiendom anonymt før den legges ut for salg.
Propstreet har utviklet en plattform som skal matche kjøpere og selgere av eiendommer konfidensielt. Eiendomsaktører som vil kjøpe eiendommer, kommer gjennom tjenesten i kontakt med rådgivere som har eiendommer for salg. Nå lanserer Propstreet den nye tjenesten Pre-Market.
– Etter et økt antall henvendelser fra investorer som vil selge eiendommene gjennom Propstreet, har vi utviklet Pre-Market-funksjonen. Dealene som får interesse og vil bli distribuert til meglerne som bruker Propstreet. Vi vil ganske enkelt gi dealen direkte til meglerne, sier Kim Gerhard Lundgren, Expansion Manager i Propstreet.
Den nye funksjonen innebærer at eiendomsselskapet selv kan lage en teaser og sende den ut anonymt. Hvis de vil gå videre med dealen og identifisere kjøperen, vil Pre-Market-dealen bli sendt videre til en megler i Propstreet-nettverket.
Propstreet har lansert i Sverige, Norge og Finland og har over 1.500 eiendomsinvestorer som bruker tjenesten. Nå ekspanderer selskapet til det danske markedet og er dermed etablert i hele Norden.