Meglertopp om nytt proptech-produkt: – Dette er en gamechanger
Bonum har tatt et steg inn i fremtiden med lanseringen av en ny tjeneste som skal gjøre kundereisen smidigere for boligkjøpere, og salg lettere for utvikler.
– Dette er en idé vi har ønsket å gjennomføre i årevis, men som først nå lar seg gjøre rent teknisk. Satt på spissen ønsker vi at boligkjøpere skal kunne kjøpe bolig som man kjøper en Tesla eller Mac i dag, man skreddersyr produktet etter sine behov før man bestiller og ser endringene i sanntid, sier Ruben Wilhelmsen, markedssjef og partner i Bonum, og utdyper at dette i praksis betyr at man kan «spille the Sims» i sin fremtidige leilighet, sende det til samboer for innspill og trykker kjøp etter at tilpasninger og møblering er gjort.
Wilhelmsen påpeker at i dagens eiendomsmarked blir det stadig viktigere å tilby kundene en bedre kundereise og presentere prosjekter på best mulig måte.
– Metaliving er Bonums svar på dette behovet, og plattformen introduserer en imponerende grad av interaktivitet, visuell kvalitet og tilpasning. Potensielle kjøpere kan nå skreddersy, møblere og visualisere ned til minste detalj i sine fremtidige hjem før de kjøper. Dette gir kundene en sjelden mulighet til sanntidsjusteringer og opplevelse av sitt fremtidige hjem og utviklerne en unik innsikt som ikke tidligere har vært tilgjengelig i bransjen, fortsetter han.
Fokuserer på utlandet
Metaliving representerer en betydelig innovasjon i måten vi tilnærmer oss salg av nybygg. Med erfaringene vi har gjort fra Placepoint og med et solid team på plass er det på tide å slippe til kunder fremfor å sitte på denne teknologien selv, sier Wilhelmsen.
Først ut er Bonum sine kommende prosjekter, samt noen få utvalgte aktører her i Norge. Ut over dette fokuserer de mest på kunder i Europa og USA.
Privatmegleren er først ut og mener Metaliving er et fantastisk verktøy.
– Det gir oss muligheten til å tilby kundene en helt unik opplevelse. Med den realistiske 3D-gjengivelsen og muligheten for kundetilpasning kan vi virkelig vise boligene fra sin beste side. Dette er ikke bare et verktøy, det er en gamechanger, sier Fredrik Dyve i PrivatMegleren Dyve & Partnere.
Anerkjente leverandører med på laget
For å sikre at boligkjøperne får en opplevelse utenom det vanlige har det nye selskapet satt opp samarbeid med en rekke anerkjente leverandører slik at brukerne kan tilpasse sine fremtidige hjem med de beste produktene på markedet. Dette inkluderer velkjente navn som Ikea, Samsung, Miele, Sonos, Expo Nova, Hästens med flere. Disse samarbeidene gir brukere tilgang til et omfattende utvalg av møbler, husholdningsapparater, og interiørprodukter som kan integreres sømløst i deres virtuelle fremtidige bolig og kan handles direkte i løsningen.