Tech:
Marketer lanserer plattform for digitalt salg av nye boliger
Oslo-baserte Marketer lanserer sin komplette netthandelsløsning under navnet M360, rettet mot både norske og internasjonale eiendomsutviklere.
– Vi er takknemlige for at vi hver eneste dag får jobbe med flere av landets mest aktive og profesjonelle boligutviklere, samt med tilsvarende aktører i andre land. Erfaringen vår med disse gjennom flere år har ført oss frem til det vi nå lanserer gjennom M360 – en komplett e-Commerce plattform som skal løfte også eiendomsbransjen trygt inn i moderne og digitale løsninger, sier Amir Folkestad Habhab, administrerende direktør i Marketer.
Eiendomsbransjen jobber i dag mindre digitalt og mer fragmentert enn andre sammenlignbare bransjer. Konsekvensen er lavere grad av overført erfaring, kunnskap og fakta mellom de mange ulike leddene en normalt lang prosess som nybygg-prosjekter representerer, og resultatet er tapte muligheter og svakere verdiskaping på både kort og lengre sikt.
Gjennom Marketer sin nye ende-til-ende løsningen for digital prosjektstyring, markedsføring, netthandel og datautnyttelse vil aktørene kunne optimalisere sine interne og eksterne prosesser fra og med vurdering av egnet tomt til ferdig salg av hele prosjektet, inklusive dialogen med kundene frem til overtagelse.
Folkestad Habhab opplever at forbrukere generelt forventer digitale kunde- og kjøpsprosesser på tvers av alt, med sterkt fokus på tilpasset utvalg, enkel handleprosess, rask betaling og sømløs levering. Han mener at reduksjon av friksjon og motstand i disse prosessene vil ha positiv påvirkning på det endelige utfallet av en initiell kjøpsinteresse.
Utbyggere kan administrere fra A til Å
– Gjennom M360 kan utbyggere administrere hele prosjektprosesser fra A til Å gjennom ett felles system, der hver enkelt oppgave eller steg kommuniserer og samhandler med alle andre steg og samtidig tar med seg all innsikt videre – både gjennom det aktuelle prosjektet, men også videre til andre pågående eller fremtidige prosjekter. I tillegg til å lette hverdagen for utbyggerne og bygge en direkte relasjon som forbedrer opplevelsen til boligkjøperne, vil denne totalløsningen føre til betydelig verdiskaping for de aktørene som velger å tenke enhetlig for alle sine prosesser, avslutter Folkestad Habhab.