TIL TOPPS I BRANSJERAPPORT: Nordic Choice Hotels, her representert ved f.v. administrerende direktør Torgeir Silseth og eier og styreleder PetterStordalen, scorer maksimalt i den ferske bransjerapporten Norsk Hotellnæring 2016.(Foto: Tord-Erik Andresen)

Nordic Choice både størst og best likt av gjestene

Den ferske bransjerapporten Norsk Hotellnæring 2016 viser at Nordic Choice Hotels er Norges største hotellkjede, med en markedsandel på 20,2 prosent. Hotellselskapet scorer også høyest på gjestetilfredshet og lojalitet.

“Norsk Hotellnæring 2016” er laget og publisert av Horwath Consulting, i samarbeid med DNB. Rapporten slår fast at Nordic Choice Hotels er Norges størst hotellselskap, med totalt 15.622 rom og 95 hoteller. Tallene som presenteres, viser tydelig at Nordic Choice dominerer som markedsleder i mange av landets største byer, som Tromsø, Stavanger og Trondheim, og er også tungt inne i Oslo og Bergen.

Les også: Park Inn i Trysil blir Radisson Blu

– 2015 var vårt beste år noensinne, og vi vet allerede nå at 2016 kommer til å bli enda bedre. Vi fortsetter å vokse i et krevende konkurranselandskap, øker markedsandelen i de store byene, og har offensive vekstplaner, med 6000 rom under bygging eller planlegging. Men det vi er absolutt mest stolte av, er responsen fra gjestene, og at Nordic Choice scorer desidert best på både gjestetilfredshet og lojalitet, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice.

– Fornøyde gjester skyldes først og fremst innsatsen til de fantastiske menneskene i Nordic Choice Hotels. Det er menneskene våre som skaper resultatene, og som er nøkkelen til suksess. Nettopp derfor bruker vi mye tid og ressurser på å investere i medarbeiderne i alle våre hoteller. Det er også grunnen til at vi reiser på Nordic Choice Tour, rundt om i Norden, og arrangerer Vinterkonferanse hvert år, sier Petter Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Les også: Selger hotell i Holmsbu

Les også: Hotell gikk konk – fikk nye eiere

Norsk Kundebarometer måler kundetilfredshet og lojalitet til bransjens største aktører. Også disse resultantene er presentert i rapporten fra Horwath Consulting. Undersøkelsen viser at Nordic Choice Hotels troner øverst på listen over hotellselskapene med høyest gjestetilfredshet, for fjerde år på rad. I tillegg har hotellselskapet høyest lojalitet blant gjestene (78,7), samtidig som Scandic faller betraktelig på listen, med lavest score blant de norske hotellkjedene (72,8).

– Nordic Choice Hotels tror ikke på et standardhotell, fordi det ikke finnes en standardgjest. Gjennom vår multibrandingstrategi, kan vi tilby tre ulike kjeder, og en samling av frittstående hoteller, slik at gjestene selv kan velge hvilket hotell som passer dem best. Hver dag har våre hoteller 30.000 gjester, som tas imot av 13.000 choicere, med energi, mot og begeistring.

– Resultatet fra undersøkelsen viser at vi klarer å skape hotellopplevelser som gjestene liker, og ønsker seg tilbake til. Ingen ting er mer verdt enn nettopp det, og det er takket være innsatsen til alle de dyktige og engasjerte medarbeiderne i Nordic Choice Hotels, sier Torgeir Silseth.

Les også: Høyest hotellrompriser i Stavanger

Les også: Nå er dette et Thon-hotell

Powered by Labrador CMS