PÅ TOPPEN: Snøhetta har designet den nye Summit Bar, på toppen av Radisson Blu Scandinavia Hotel ved Holbergsplass. Illustrasjon: Snøhetta
1 milliard i oppussing
Resultatet er blant annet Oslos mest sofistikerte skybar på toppen av Radisson Blu Scandinavia Hotel ved Holbergsplass.
– Sammen med Snøhetta ville vi skape Oslos beste sky bar, hvor gjestene kan nyte smakfulle cocktails i sofistikerte og avslappende omgivelser. Forretningsreisende, den trendy lokalbefolkningen og hotellets gjester kan nyte det beste Oslo har å tilby og få oppleve den magiske følelsen av å stå på toppen av et fjell. Utsikten fra Summit Bar er helt spektakulær, sier Tomi Meriläinen, General Manager ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo.
Med sine 22 etasjer er Radisson Blu Scandinavia Hotel et av Oslos høyeste bygg. Nye Summit Bar har akkurat kommet ut av en omfattende renoveringsprosess hvor alt interiør, baren og drikkemenyen har fått ny identitet og nytt design.
Les også: Snart stenger Royal Christiania
Les også: Stordalen og Varner kjøper Royal Christiania
FjelltoppHoveddelen av baren er dekket av panoramavinduer og Snøhetta har designet bakveggen i baren til å bli del av utsikten, slik at gjestene nå får opplevelsen av å stå på en fjelltopp, med utsikt over hovedstaden.
– Med byen som bakteppe har vi jobbet med et abstrakt landskap av skulpturelle former som skaper åpne og inkluderende sittegrupper. Vi ønsket å skape et interiør som rammer inn den fantastiske utsikten over Oslo. Det har vært et morsomt prosjekt med en fantastisk beliggenhet, sier Nina Bjerve Andresen, interiørarkitekt i Snøhetta.
Les også: Best Western får nye hoteller
Internasjonale hotellopplevelserRenoveringen av Radisson Blu Scandinavia Hotel og Summit Bar er en del av Rezidor Hotel Groups mest omfattende renoveringsprosess i Norden noensinne. I løpet av få år investerer Rezidor Hotel Group cirka én milliard norske kroner (110 millioner euro) i oppussingen av flere av Radisson Blu og Park Inn by Radisson-hotellene i Norden, og de fleste av prosjektene er i Norge.
I tillegg kommer betydelige investeringer fra eierne av hotelleiendommene. Hotellkjedens målsetting er å gi gjestene førsteklasses internasjonale hotellopplevelser og bransjens beste service.
– Målet er å gi gjestene våre enda bedre hotellopplevelser. Mange av rommene pusses opp og en del av hotellene vil få nye, internasjonale restaurantkonsepter som tilpasses med lokale retter og råvarer. Hotellene vil se bedre ut, maten skal smake enda bedre og servicen skal heves fra et allerede høyt nivå, sier Tom Flanagan, Area Vice President for Rezidor Hotel Group i Norden.
Les også: Stordalen selger før blekket er tørt
Anerkjent designteamHotellkjeden samarbeider med bransjens ledende designere, arkitekter og konseptutviklere, blant andre Snøhetta, LINK arkitektur og Doos Architects for å gjennomføre den omfattende oppgraderingen i Norden.
– Vi samarbeider med de beste fordi de kjenner markedene og tør å overraske og gi gjestene mer enn de forventer. Vi jobber også tett med vårt internasjonale nettverk fordi vi ønsker å gi gjestene internasjonal design, med lokal vri, når de besøker våre hoteller i Norge, avslutter Tom Flanagan.