Full klaff for kjøpesenter

Butikkene kjemper for å komme inn på Sandefjords sentrale kjøpesenter Hvaltorvet.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Ifølge eiendomsmegler Randi Haeselich i Aberdeen Property Investors AS er de nye lokalene i kjøpesenteret nærmest fullbooket.

− Interessen er overveldende, og grunnen til at ikke alle kvadratmeterne er fylt opp for lengst, er min egen arbeidskapasitet. Døgnet skulle hatt flere timer enn de 24, sier Haeslich til Sandefjords Blad. Aberdeen Property Investors legger også stor vekt på å beholde og legge forholdene til rette for de eksisterende leietakerne i Hvaltorvet.

Flere kjeder har meldt interesse for å komme inn på senteret. Ifølge Sandefjords Blad er det blant de nær 25 som har skrevet kontrakt til nå, bare tre virksomheter som er representert i byen fra tidligere. Det er Cubus, Eurosko og Sunkost.

I dag er kjente kjeder som Hennes & Mauritz, KappAhl, Lindex og G-sport representert på senteret. Svært mange av butikkene på Hvaltorvetsikter seg inn mot ungdomssegmentet.  

Utvidelsen av Hvaltorvet vil utvilsomt skjerpe konkurransen i Sandefjord sentrum. I alt skal 35-40 nye forretninger inn i det sentrumsnære kjøpesenteret som ligger på byens største torv, om lag 300 meter fra Rica Park Hotel Sandefjord og 200 meter fra hvalfangstmonumentet i byen.

Powered by Labrador CMS